Aşağıda Değerlendirici Yetiştirme Sertifika Programı eğitimine ait bilgiler yer almaktadır.
ASSESSMENT / DEVELOPMENT CENTER UYGULAMASI
1.Modül > 7-8 Ekim 2024
2.Modül > 14-15 Ekim 2024
3.Modül > 4-5 Kasım 2024
Genel Amaç ve Yaklaşım:
Değerlendirme Merkezi uygulamalarını kurum içinde gerçekleştirilmek üzere hazırlanan bu programda İnsan Kaynakları Departmanı çalışanlarına Değerlendirme Merkezi çalışmalarını hazırlama, uygulama ve değerlendirme yetkinliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Uygulamalar, yetkinlik bazlı mülakat, grup çalışması, örnek olay (case study), rol oyunu (role play) vb. çalışmaları içermektedir.
Program İçeriği:
DEĞERLENDİRİCİ YETİŞTİRME PROGRAM DETAYI
Assessment Center ve Development Center mantığı ve tarihsel süreçleri aktarılır. Araçlar hakkında genel bilgi verilir. Değerlendirme Merkezi araçlarını oluşturan sunum, grup çalışması, rol oyunu, ajandamda bekleyen işlerin yetkinlik ölçme değerlendirmesi aktarılır.
1. GÜN:
Eğitim verilirken katılımcıların aday rolünde bir asssessment deneyimi yaşamaları sağlanır. Aynı zamanda eğitime katılanlar, profesyonel değerlendiricilerimiz tarafından, bu simülasyon çerçevesinde değerlendirilip kendilerine tutulan aynadan kendilerini görme şansını yakalarlar. İlk gün SUNUM aracının nasıl kullanılacağı pratik edilerek öğrenme sağlanır.
2. GÜN:
Gerçek bir assessment simülasyonu yaratılır ve bu kez katılımcılar, VAKA-GRUP TARTIŞMASI çalışmasında hem aday hem de değerlendirici olarak bu aracı tecrübe ederler. Grup tartışması şeklinde yapılan bu uygulamada katılımcıların karşılarına gelen adayları değerlendirirken dikkat etmeleri gereken noktalar, ipuçları ve kritik bilgiler aktarılır. Her uygulamanın ardından yetkinlik puanlaması, davranış yorumlaması ve analizi yapılır. Bu puanlamalar eğitimcilerimizin puanlamasıyla karşılaştırılır.
3.GÜN:
Bir assessment simülasyonu yaratılır ve bu kez ROL OYUNU uygulamasında hem aday hem de değerlendirici olarak bu aracı tecrübe ederler. Değerlendiricilerin karşılarına gelen adayları değerlendirirken dikkat etmeleri gereken noktalar, ipuçları ve kritik bilgiler aktarılır. Her uygulamanın ardından yetkinlik puanlaması, davranış yorumlaması ve analizi yapılır. Bu puanlamalar eğitimcilerimizin puanlamasıyla karşılaştırılır.
4. GÜN:
Bir assessment simülasyonu yaratılır ve bu kez AJANDAMDA BEKLEYEN İŞLER uygulamasında hem aday hem de değerlendirici olarak bu aracı tecrübe ederler. Değerlendiricilerin karşılarına gelen adayları değerlendirirken dikkat etmeleri gereken noktalar, ipuçları ve kritik bilgiler aktarılır. Her uygulamanın ardından yetkinlik puanlaması, davranış yorumlaması ve analizi yapılır. Bu puanlamalar eğitimcilerimizin puanlamasıyla karşılaştırılır.
Katılımcılara, değerlendirme öncesi adaylara uygulanan NEO-PIR kişilik envanterini yorumlama teknikleri öğretilir. Bununla birlikte değerlendirme sonucunda yazılacak raporun içerik, dil ve biçim olarak nasıl olması gerektiği ile ilgili bilgiler verilir.
5. GÜN:
AC Uygulamasının en önemli kısımlarından biri olan geri bildirim verme, uygulamalı olarak anlatılır. Katılımcılar, eğitmenimiz tarafından yapılacak bir geri bildirim görüşmesini gözlemler ve ardından daha önce uygulama sırasında değerlendirmiş olduğu adayla birebir geri bildirim görüşmesi yapar.
Katılımcılara, bir assessment sürecinin sonunda değerlendirilen adayların analiz edilen ihtiyaçları doğrultusunda nasıl bir gelişim haritası oluşturulacağı konusunda eğitim verilir. Örnek gelişim haritası şablonları sunulur.
Günün sonunda değerlendirici adaylarına sınav yapılmaktadır.
6. GÜN:
Gerçek uygulama, dışardan gelen adayları değerlendirirken ayrı ayrı öğrendikleri araçları değerlendirici koltuğundan bir arada görme şansı sunar. Profesyonel olarak bu işi yapmak isteyenler için bulunmaz bir fırsat olarak değerlendirilen bu uygulama, bol öğrenme şansı sunar. Tüm gün süren uygulamanın mutabakat sürecinde, değerlendirici adaylarının puanları ile profesyonel değerlendiricilerin puanları karşılaştırılır.
Değerlendirici Sertifikası alabilmek için değerlendirici adaylarının sınav ve gerçek uygulama puan karşılaştırmasını geçmesi şartı aranmaktadır.
İnsan Kaynakları işe alım veya eğitim tecrübesi olan herkes katılabilir.
1977 doğumlu olan Özlen Çetin, İşletme bölümünde lisans eğitimini tamamladıktan sonra Eğitim Yönetimi ve Denetimi ve Örgütsel Psikoloji alanlarında Yüksek Lisans yapmış, Maltepe Üniversitesi’nde Economics üzerine Doktora eğitimini tamamlamıştır. Emek ve işin niteliği hakkında akademik çalışmaları bulunmaktadır. Maltepe Üniversitesi İşletme ve Yönetim Fakültesinde öğretim üyesidir. Örgütsel psikoloji yüksek lisans ve doktora derslerinde görev almaktadır.
Çalışma yaşamına 1998 yılında perakende sektöründe başlamış, 1998-2006 yılları arasında bu sektörde yönetici olarak çalışmıştır. 2006-2008 yılları arasında RCBA&DOOR Eğitim ve Danışmanlık şirketinde Eğitim Uzmanı olarak, 2008-2009’da Koç Grubu şirketlerinden Koçtaş Yapı Marketlerinde Eğitim ve Gelişim Planlama Yöneticisi olarak görev almıştır.
2010 yılı başı itibariyle Bankacılık, Sigorta, İlaç, Factoring, Perakende ve Üretim sektörlerindeki şirketlerde Eğitim ve Gelişim Planlama faaliyetlerine destek olmakta, bilgi birikimini ve mesleki deneyimlerini kurucusu olduğu TDC Eğitim ve İnsan Kaynakları Danışmanlık şirketi vasıtasıyla aktarmaya devam etmektedir. Aynı zamanda ICF üyesi olan Çetin, Profesyonel Koçluk sertifikası (ACPC) ile üst düzey yöneticilere Yönetici Koçluğu yapmaktadır. Transaksiyonel Analiz (TA) uygulayıcısı olarak terapi sertifikası bulunmaktadır.
“Değerlendirme Merkezi Uygulamaları” kitabının yazarıdır.